Mengimbas Zaman Lahir Tahun 80-an Sewaktu Kanak-Kanak Dulu (50 Gambar)

Bagi korang yang lahir pada tahun 1980-an, gambar-gambar dibawah ni pasti akan mengimbau kembali zaman kanak-kanak yang penuh keseronokkan. Itupun kalau korang membesar bukan sebagai anak datuk datin lah. Kalau main piano, biola etc tu lain cerita.. huhuhuhuhu...

Apapun masa kecil memang seronok bukan? Takde apa nak difikirkan. Main, main, dan main. Makan minum semua tanggung. Hehehehe.

Lagi 49 Gambar dengan membaca entri ni sepenuhnya?....







\









































Majalah-majalah seperti Ujang, Gila-Gila dan APO? juga menyumbang kepada zaman kanak-kanak mereka yang lahir pada zaman 80-an dan membesar di zaman 90-an. Zaman dulu tak canggih seperti zaman dot com sekarang..ermm sekali "klik" je then keluar apa nak cari. Tapi zaman kanak-kanak yang dulu adalah zaman penuh gemilang walaupun tak canggih tetapi tetap dirindui selama-lamanya.


Dan lain-lain? Polis sentri, galahpanjang, batu seremban, congkak, gasing, konda kondi, main cop tiang, gula-gula 20 sen yang ada cincin tu, gula-gula warna warni 10 sen dapat 5 biji, ais krim pop yang boleh patah dua tu.. dan macam-macam lagi. Hahaha  rindu kan zaman kanak-kanak kita? Zaman kanak-kanak  sekali je akan muncul dalam kehidupan. Oleh tu kalau kita ada anak, biarlah mereka lalui zaman kanak-kanak mereka dengan gembira seperti kanak-kanak yang lain (asalkan berbatas). Kalau ada lagi permainan yang tak senarai dalam nie leh la komen kat bawah yer..

8 comments:

  1. film kura kura ninja dulu waktu kecil saya suka..

    ReplyDelete
  2. @eitcha,IM hoho.. sape yg xrindu zmn kanak2. Kat atas ni antara permainan yg kite maen masa kecik2 dulu. Bnyk lg nanti free update lg

    ReplyDelete
  3. haha kebnykan semua tu yaya penah main..dan makanan ituuuu....ade jgk yang dimakan smpi sekarng..mcam....bskut butng...hehe ;p

    ReplyDelete
  4. teenage mutant ninja turtles :)

    ReplyDelete
  5. hye..kalau boleh nk tanya ni, pernah tak tengok rancngan tv sama la zaman yg awak pos kat ats tu kn. mcm rancngan knk2 la..diorang pakai kostum bunga,pokok,kancil.ala2 'pada zaman dahulu' jugak..bukan kartun..memang dilakonkn dlm rancngan tv. kalau awak tahu,sharing ek tajuk rancangan dia.. tq :)

    ReplyDelete
  6. cerita gaban,mask rider,get smart,superboy,silverhawk,

    ReplyDelete

Hai.. Tak Kan Singgah Skodeng Kosong Je Kot..
Keletak Keletuk Sikit Keybord Tuh